Kwandel arrives in India! - Reisverslag uit Udaipur, India van Team Kwandel - WaarBenJij.nu Kwandel arrives in India! - Reisverslag uit Udaipur, India van Team Kwandel - WaarBenJij.nu

Kwandel arrives in India!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Team

28 September 2014 | India, Udaipur

Lieve vrienden, familie en andere geïnteresseerden,

Jullie lezen op dit moment de eerste blog van Team Kwandel uit India. Hier zijn we al zo'n twee week onze ogen aan het uitkijken. Al die geuren, kleuren, dieren, tempel, mensen en eten. Er komt geen einde aan!

Onze tour bron in Delhi na een lange vliegreis via Abu Dhabi. We zijn direct in het diepe gesprongen. Zoals velen ons hadden afgeraden, namen wij die eerste dag de metro naar het drukste deel van de stad: Old Delhi met zijn bazaars en Red Fort. Attractie numero uno waren wij! Net of we filmsterren waren wilde iedereen ons op de foto zetten. Dit komst naast de blanke huid, blonde haren en blauwe ogen, ook vooral door het kleine aantal buitenlanders dat hier rondloopt. Het hoogseizoen start kennelijk ergens half oktober.
Samengevat hebben we in Delhi heerlijk gegeten (non-spicy is zeker spicy!), mooie gebouwen gezien, veel te dure koekjes gekocht en heel veel "no thank you" verkocht aan Indiërs die je vanalles proberen aan te smeren.

Owja en die taalverschillen leveren nog weleens grappige situaties op. Vraag je bijvoorbeeld om een 'safe' (kluis) in je hotel. Dan verzekeren ze je ervan dat alles 'safe' is en dat ze zelfs camera's hebben hangen. Of vraag je aan je taxichauffeur of je hier ook per post 'packages' kan versturen. Dan leggen ze je al hun 'packages' uit, ze bieden ritten aan naar Agra en Varanasi of een totaalpakket als je heel Rajasthan wil zien.

Om even de rust op te zoeken zijn we per slaap-trein naar Jaisalmer gereisd. Een schattig woestijn dorpje vlakbij de grens van Pakistan. Het dorp typeert zich door zijn prachtige fort en mooi nabij gelegen meer met enorme meervallen. In het fort ligt het toeristen winkelcentrum en krijg je teksten naar je hoofd geslingerd zoals: "Can I help you spend your money?" Daarnaast kun je er woestijn safari's doen, wat wij natuurlijk niet konden skippen. Het bleek alleen nog best een uitdaging de travelagency te vinden met de beste tour voor de beste prijs. Uiteindelijk gaat het maar om een ding: je cameldriver. Onze heette Salu en deze lieve man heeft onze trip gemaakt! Hij kookte op open vuur, waste de pannen met zand, maakte heerlijke Indische maaltijden en sprak 'kameels' zoals hij dat zelf noemde. Niet dat wij daar wat van merkten want die kamelen luisterden voor geen meter, maar het klonk wel geinig. Het kameel rijden zelf moet je even onder de knie krijgen, maar blijkt dan erg rustgevend. En 's nachts onder de sterren slapen was ook zeker een van de toppunten van deze safari. Zo helder zie je de hemel nergens!

En voor wie zich afvraagt waar onze Teamnaam Kwandel vandaan komt. Het is een variatie op het mooie spel Koehandel wat we van onze lieve clubgenootjes kregen. Het is de bedoeling dat je kwartetten verzameld door de handelen met geld. In onze variatie op het spel moeten we alle dieren zien te verzamelen tijdens onze reis en hiermee op de foto gaan. Tot zover zijn de geiten en een koe al vastgelegd. Maargoed dat Fenna al met een koe op de foto staat, want die blijken iets minder fan te zijn van haar aanwezigheid. "In Jaisalmer moet je op je koede zijn", sprak zij wijs. Een koe boog zijn horens naar haar waarvan ze zo erg schrok dat ze opzij sprong. Een motor met Indiërs reed haar vervolgens aan, met als gevolg dat Fenna op de horens van de koe en daarna op de grond belandde. Een hele happening met veel geschrokken Indiërs, een wielafdruk op haar enkel en twee ronde blauwe plekken op Fenna haar rug waar de horens zijn gebotst. Ze maakt het naar omstandigheden heel erg goed en vind het inmiddels een hilarisch verhaal.

Na het drukke Delhi en de golden city Jaisalmer zijn we naar de blue city Jodhpur gereden. Hier is men verplicht zijn huis in geen andere kleur dan blauw te schilderen. Het fort bestaat uit een saai museum, mooie tuinen en een tempel waarvoor opeens een festival bleek te zijn. Hordes mensen die kokosnoten kapot slaan om te offeren, vervolgens een bel luiden en gebedje aan deze godin noemen. In de avondzon zijn we letterlijk langs het fort gevlogen op deze zogenoemde 'ziplines' van Flying Fox. Een soort abseilen, maar dan over rotsen, kloven en rivieren. Heel gaaf!

Nu schrijven we deze blog vanuit Udaipur met zijn prachtige paleis aan het grote meer. Tot zover ons avontuur.

Heel veel liefs,

Fenna en Sanne

• 29 September 2014 - 09:46

Hillien:

Klinkt allemaal super dames. Blijf vooral genieten !
    Ik geef het toe: India is echt mooier dan ik tot nu toe dacht. XX

• 29 September 2014 - 23:55

Albert:

Wat een avonturen zeg. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg.
    Veel plezier verder! Xxx

• 10 Oktober 2014 - 16:52

Lia Groenewold:

Heel leuk om al het een en ander over jullie mooie reis te lezen.
    Geniet nog van alles wat nog gaat volgen. Veel liefs.