Team Kwandel op 1/3 - Reisverslag uit Khajuraho, India van Team Kwandel - WaarBenJij.nu Team Kwandel op 1/3 - Reisverslag uit Khajuraho, India van Team Kwandel - WaarBenJij.nu

Team Kwandel op 1/3

Door: Fenna

Blijf op de hoogte en volg Team

14 Oktober 2014 | India, Khajuraho

Lieve allemaal!

Inmiddels is Team Kwandel al bijna een maand in India en we hebben niet stilgezeten!

Onze laatste blog eindigde bij ons begin in Udaipur. Deze stad staat voornamelijk bekend om het romantische meer in het midden waar de James Bond-film Octopussy is opgenomen (waar de bevolking ontzettend trots op is), maar voor ons was het hoogtepunt het festival dat bezig was. 's Avonds verzamelden in de hoofdstraat honderden mensen en zo'n tweehonderd mannen en vrouwen deden mee aan het dansfeest in het midden van de straat. Hierbij danste iedereen zo uitbundig mogelijk op harde Hindi-party muziek waarbij de mannen in de buitenste ring en vrouwen in de binnenste ring met stokjes tegen elkaar sloegen. De eerste avond hebben we alleen gekeken om het ritme te pakken te krijgen, maar de avond erna hebben we zelf meegedaan! Om zo enthousiast te staan springen met alle locale was misschien wel de meest hilarische ervaring tot nu toe!

Gelukkig hield het feest niet op in deze stad, want ook in Pushkar bleek het festival bezig te zijn. Nou moet ik er wel bij zeggen dat met de gigantische hoeveelheid goden (elk dorp heeft zelfs een lokale god) het moeilijk is om niet in een festival terecht te komen. Pushkar zelf is een soort Mekka voor Hindu's want elke goede Hindi hoort eigenlijk een keer in z'n leven hier geweest te zijn. Rond het meer zijn ghats te vinden; baden waar de pelgrims in kunnen voor hun rituelen, maar veel gebruikten het ook gewoon lekker om wat baantjes te trekken.

Wij waren zelf stiekem wat moe geworden van zélf de grootste attractie zijn en zijn hier vooral met andere backpackers gaan chillen. Om de drukte wat te ontsnappen hebben we een brommertje gehuurd om de omgeving te bekijken en dat was fantastisch! Heerlijk vrij en met wapperende haren rondtoeren en als we de weg terug even niet meer wisten, vroegen we gewoon in een dorpje 'Namaste! Pushkar?' en dan vervolgden we onze weg over kleine zandweggetjes.

Helaas waren de steden erna weer volledig terug naar de drukte met Delhi-in-het-klein Jaipur en toeristenpleister Agra. Agra is voornamelijk bekend om de Taj Mahal en dit is dan ook het enige dat we hier hebben gezien.

Sanne was na drie weken duidelijk nog niet gewend aan de chaos, want ze zei in Jaipur: 'Wow, het is hier zo chaotisch dat het verkeer zelfs de verkeerde kant om de rotonde heen rijdt!' 'Ehm Sanne, ze rijden hier links...' Waarna we heel hard moesten lachen en wisten dat de grote hoeveelheid tuktuks, toeters en koeien op de weg nooit zal wennen.

Voor wie trouwens ooit naar Jaipur gaat, het is echt een aanrader om naar de Disney-meets-suikertaart bioscoop te gaan. Wij zijn naar de de film 'Bang Bang' geweest, dé nieuwe Bollywoodfilm in het genre schieten-tieten-en-helikopters, maar dan wel inclusief dansen en zingen. We waren zo enthousiast dat we zelfs de liedjes hebben gedownload en elke dag in de hotelkamer staan mee te blèren. (het dansen lukt nog niet zo maar daar hebben we gelukkig nog twee maanden oefentijd voor)

Op het moment zijn we in Kajuraho, dat bekend staat om Kamasutratempels. Hoewel we zeker modern India al hebben ontmoet, is het naar buiten toe nog vrij conservatief en souvenirs worden hier dan ook onder het mom van yoga-posities verkocht.
Over een paar uur vertrekt de slaaptrein richting Varanasi en wie weet wat dat voor avonturen zal brengen!

Liefs,
Sanne en Fenna

• 15 Oktober 2014 - 09:17

Annemarie:

Wat een fantastische reis maken jullie en het feest gaat nog twee maanden door! Veel plezier

• 15 Oktober 2014 - 22:08

Hillien:

Heb al heel wat gezien in de wereld maar kan jullie niet evenaren. Top dames! Keep on going! Big hug and love you both.

• 17 Oktober 2014 - 16:33

Joost:

Ah wat een avonturen meisjes, echt leuk! :)

• 31 Oktober 2014 - 09:23

Diny Verdoorn:

Hoi meiden wat een mooie reis .wel heel spannend het gaat allemaal goed zie ik ..het gaat al opschieten we zitten alweer bijna in nov .nog veel plezier.